First days in Bangkok

18 oktober 2013 - Bangkok, Thailand

Hallooo allemaal! Zoals jullie nu ongetwijfeld allemaal al weten, zijn wij momenteel aan het genieten in Krungthepmahanakhornbowornrattanakosinmahintarayayuthayamahadilok - popnopparatratchathaniburiromudomratchaniwetmahasathan. Ik zie de blik op jullie gezichten zò voor me. Krungthepmahak-watte? Inderdaad, dit is de officiële naam van Bangkok, telt maar liefst 172 letters en staat daarmee in het Guinness Book of Records voor 'langste stadsnaam ter wereld'. Een bakske bier voor de eerste die de naam in 1 adem kan uitspreken! Op te halen in Bangkok natuurlijk ;-)

Bij deze stel ik mezelf ook de uitdaging om een local te vinden die deze naam a) kent en b) kan uitspreken! Als ik deze held vind, dan film ik het hele gebeuren en zet ik de video op de blog :-D

In de vooravond van woensdag 16 oktober kwamen we aan op de luchthaven van Suvarnabhumi. Op de skytrain naar de stad ontmoetten we direct een zeer vriendelijke Thaise die ons, heel behulpzaam, de route naar het hotel heeft getoond en ook enkele tips en aanraders heeft gegeven. Vriendelijkheid troef, althans bij de Thai die Engels spreken. Degene die dat niet kunnen, zijn eerder verlegen en glimlachen ietwat onbeholpen. Mooie eerste indruk van Thailand!

Dag 2 verkwanseld aan slapen. De jetlag toch... We wisten eerlijk gezegd niet hoe we ermee moesten omgaan, dus werden we wakker omstreeks 15u, wat overeenkomt met ons vakantie-opsta-uurtje 10u in België. 's Avonds Siam Square verkend met zijn grote warenhuizen, langs de avondmarktjes geslenterd en onderweg van de eetkraampjes op straat gesmuld. Delicious!

Gisteren toch maar een wekker gezet! We hadden immers met onze Belgische vrienden Mathias en Sofie afgesproken om 12u in de oude stad. Het Koninklijk Paleis met zijn vele tempels, gebouwen en andere boeddhabeelden verkend en daarna door de straatjes van Chinatown gewandeld, daarmee is een dagje wel gevuld! Was trouwens heel gezellig ;-)