Kennismaking met de Thaise keuken

19 oktober 2013 - Bangkok, Thailand

Lekker eten in de vele eetkraampjes op straat, of zoals in het hieronder beschrevene verhaal op het straatterrasje van een klein restaurantje.

Het moet gezegd: Anna koos blijkbaar beter dan ik. Terwijl zij overheerlijk eten voorgeschoteld kreeg (noedels met scampi en mangosaus), kwam er voor mijn neus een (volgens de Thaise ober) niet zo pikante soep en een kommetje met iets van varkensvlees te staan. Die 'niet zo pikante soep' was precies waarvoor alle reisboeken ons gewaarschuwd hadden: enorm pikant. Een dik half uur en 7 liter vochtverlies later was 'ie leeg. Doe me dat maar eens na :D Als je het mij vraagt, zou de soep even goed in een apotheek kunnen verkocht worden. In geval van ziekte: gewoon tot op de kelk leegdrinken en dan zweet je er alle bacteriën onmiddellijk uit :D

En het kommetje 'iets'? Halverwege het kommetje besloot dr. Sauermann het eens van naderbij te bekijken. Dissectie en microscopisch onderzoek wezen in de richting van gevulde varkensdarmen. De rest heb ik maar laten staan. Barbecued chitterlings noemde het gerecht trouwens.

Noemenswaardig om te vermelden is ook dat ik heel erg moedig een schorpioen heb gegeten! Eén en al pantser, geheel op te eten. Niets voor mij alleszins :-)

1. Henk Dekeyser:
    20 oktober 2013
    nu weet je tenminste hoe taaie gasten die schorpioenen zijn...!
  2. Marjolijn:
    21 oktober 2013